Sunday 15 September 2013

Jep Sepahu--

Jep Sepahtu.



Pertama kali aku menulis mengenai lelaki ini. Sebenarnya selain Johan dan Zizan, ini antara kegemaran aku dalam bidang komedi.

Anak lelaki kelahiran Johor ini ada keistimewaannya tersendiri. Aku sukakan lawaknya yang bersahaja. Tak over mana-mana. Dia sentiasa sederhana. Tak kira dalam percakapan atau imej yang dia bawa. Yang aku pasti, dia sangat kelakar orangnya.

Sebenarnya, aku antara peminat Sepah. Lawak-lawak bijak yang begitu kuat unsur kemelayuan itu sangat aku gemari sejak dulu. Bijak memasukkan pepatah, peribahasa dalam komedi yang dilakukan adalah satu yang perlu dipuji aku kira. Tapi, sepah dan bersepah. Namun, aku yakin lawak-lawak mereka masih hidup dalam kalangan peminat komedi tanah air.

Jep. Tak banyak yang aku tahu pasal dia. Jadi tak banyak yang boleh aku tulis dan aku kongsi. Cumanya, ingin kuberitakan tentang kekaguman aku pada seseorang yang bernama Mohd Nadzri Zainal Abidin ini ada dua sebab tersendiri.

Lawak-- Itu sebab aku sukakan dia. Idea itu sentiasa ada dan hidup dalam kepala. Itu yang membuatkan aku tak pernah bosan menanti kemunculannya di mana-mana. Bukan juga memuji tapi aku yakin pada bakatnya yang tersendiri. Dia bijak mengolah idea dan pada aku itu yang buat dia istimewa.

Rupa--Tak perlu membandingkan dia dengan sesiapa, pada aku dia memikat dengan caranya yang tersendiri. Dia ada rupa. Tak perlu setampan sesiapa. Tak perlu juga sekacak mana-mana putera raja, aku yakin pasti ada yang ingin menjadikan dia putera dalam hidupnya.

Jep. Jangan menoleh lagi. Terus melangkah dan perjuangkanlah komedi kemelayuan yang sangat diperlukan terutama masyarakat masa kini. Dukunglah nilai-nilai positif dalam setiap komedi yang anda beri. Semoga bakatmu terus bersinar dalam industri.

0 comments:

Post a Comment